Wielu specjalistów próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy jest idealny pomysł na zaprojektowanie logo firmy. Odpowiedź niesie dużo trudności, bowiem nie da się chyba powiedzieć po prostu, jak logo ma wyglądać. Z tego też powodu nie warto gonić za ideałem, a przy projektowaniu trzymać się kilku ważnych zasad. Po pierwsze trzeba mieć na uwadze, że tworzenie logo jest zadaniem dla profesjonalistów. Wymaga dużego doświadczenia nie tylko jeśli chodzi o samą stronę graficzną, ale też i biznesowego.
Logotypem można zyskać ogromne korzyści, jeśli będzie on interesujący i zapadający w pamięć. Lecz można stracić sporo, kiedy się nie utrafi z nim w preferencje konsumentów. Przede wszystkim ważne jest, aby unikać mocnej przesady i postawić na prostotę. Logotypy światowych koncernów są właśnie takie – rzucająca się w oczy, lecz bardzo czytelna forma, którą się łatwo zapamiętuje. Z takich też powodów profesjonalny projekt logo marki taki powinien być, ale aby to zrobić, to wspominane wcześniej doświadczenie jest naprawdę bardzo ważne. Unikać należy zbędnych ozdobników i elementów, ważna jest też kolorystyka.
Niektóre z barw sprawdzają się lepiej, inne mniej, ale z pewnością nie powinno ich być więcej trzy. Dużą rolę w projektowaniu odgrywa psychologia, bazując na wielu latach badań można na przykład określić, jakie proporcje i kształty będą najodpowiedniejsze. Tak więc jeśli ktoś chce zrobić rzeczywiście dobre logo, to powinien to zlecić specjalistom, a takich najlepiej znaleźć wpisując w wyszukiwarce słowa popatrz więcej o identyfikacji wizualnej.