Nowoczesne firmowe logo – o czym pamiętać przy projektowaniu

Wielu specjalistów próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy jest idealny pomysł na zaprojektowanie logo firmy. Odpowiedź niesie dużo trudności, bowiem nie da się chyba powiedzieć po prostu, jak logo ma wyglądać. Z tego też powodu nie warto gonić za ideałem, a przy projektowaniu trzymać się kilku ważnych zasad. Po pierwsze trzeba mieć na uwadze, że tworzenie logo jest zadaniem dla profesjonalistów. Wymaga dużego doświadczenia nie tylko jeśli chodzi o samą stronę graficzną, ale też i biznesowego.

Logotypem można zyskać ogromne korzyści, jeśli będzie on interesujący i zapadający w pamięć. Lecz można stracić sporo, kiedy się nie utrafi z nim w preferencje konsumentów. Przede wszystkim ważne jest, aby unikać mocnej przesady i postawić na prostotę. Logotypy światowych koncernów są właśnie takie – rzucająca się w oczy, lecz bardzo czytelna forma, którą się łatwo zapamiętuje. Z takich też powodów profesjonalny projekt logo marki taki powinien być, ale aby to zrobić, to wspominane wcześniej doświadczenie jest naprawdę bardzo ważne. Unikać należy zbędnych ozdobników i elementów, ważna jest też kolorystyka.

Niektóre z barw sprawdzają się lepiej, inne mniej, ale z pewnością nie powinno ich być więcej trzy. Dużą rolę w projektowaniu odgrywa psychologia, bazując na wielu latach badań można na przykład określić, jakie proporcje i kształty będą najodpowiedniejsze. Tak więc jeśli ktoś chce zrobić rzeczywiście dobre logo, to powinien to zlecić specjalistom, a takich najlepiej znaleźć wpisując w wyszukiwarce słowa popatrz więcej o identyfikacji wizualnej.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz